Konfederacja o ewentualnym zamknięciu granicy transportowej z Rosją: „Może to zagrozić bezpieczeństwu polskich kierowców” [WIDEO]

Krzysztof Bosak i Jakub Kulesza/ fot. screen
4

W poniedziałek (14.03.2022) politycy Konfederacji odnieśli się do ewentualnego zamknięcia granicy transportowej z Rosją i Białorusią. Unia Europejska nie zgodziła się na ograniczenie transportu do Rosji z użyciem ciężarówek, ale – jak poinformował w sobotę rzecznik rządu Piotr Muller – polskie władze „szukaj takich rozwiązań i takich furtek prawnych, aby ograniczyć taką działalność”.

Poseł Krzysztof Bosak poinformował, że Konfederacja konsultowała się z przedstawicielami polskiej branży transportowej, którzy ostrzegają, że jeśli taki zakaz zostanie wprowadzony z dnia na dzień, to polscy kierowcy nie będą mogli wrócić do kraju. Mogą zostać zatrzymani przez Rosjan, a ich samochody zarekwirowane. Na ściągnięcie wszystkich kierowców obecnie przebywających za wschodnią granicą potrzeba minimum trzy tygodnie. Tymczasem rząd nie przekazał im żadnych wytycznych, co do dalszego postępowania.

Postaw mi kawę na buycoffee.to

– W branżę transportową uderzył w ostatnich latach pakiet mobilności, uderzył Polski Ład, uderzyło podwójne opodatkowanie spółek komandytowych. W tej chwili taka blokada jednostronna byłaby wyrokiem śmierci dla branży transportowej. Natomiast jeszcze raz podkreślę to, na co trzeba zwrócić uwagę: bezpieczeństwo polskich kierowców. Jako Konfederacja rozumiemy sens wdrażania kolejnych pakietów sankcyjnych. Natomiast to trzeba robić z głową, jeżeli w branży transportowej w ogóle – powiedział Bosak.

Poseł Jakub Kulesza wskazał, że podczas ostatniego posiedzenia Sejm nie zgodził się na procedowanie proponowanych przez Konfederację rozwiązań prawnych obniżających koszty paliw. – Polscy politycy powinni wesprzeć polską branżę transportową, a nie ją dobijać. W zeszła środę było głosowanie nad uzupełnieniem porządku obrad o projekt #TaniePaliwo przygotowany przez naszego prawnika Witolda Stocha. Projekt zakładał radykalne obniżki cen paliwa polegające na likwidacji opłaty paliwowej i opłaty emisyjnej. Nie wywróciłoby to finansów Skarbu Państwa do góry nogami, a byłaby to zmiana potrzebna nie tylko dla branży transportowej, ale dla wszystkich polskich obywateli. Niestety, zarówno PiS jak i Lewica odrzuciły nasz wniosek – powiedział Kulesza.

– W kontekście zagrożenia wprowadzeniem sankcji z dnia na dzień apelujemy o zabezpieczenie tysięcy polskich kierowców, którzy mogą być za naszą wschodnią granicą. Chodzi o kierowców przebywających w Azji, w Kazachstanie, Mongolii, Uzbekistanie, Kirgistanie. Według naszych informacji przebywa tam około tysiąca polskich kierowców TIRów. Przede wszystkim polski rząd powinien zadbać o nich – podkreślił Kulesza.

Źródło informacji i cytatów: PAP, YouTube/Konfederacja

Zobacz też:

Konfederacja potępia europosłów głosujących za antypolską rezolucją PE: „To eurofolksdojcze i eurosowieciarze” [WIDEO]

 

Może ci się spodobać również Więcej od autora

% Komentarze

  1. Baldrian mówi

    Przecież polscy kierowcy nie finansują reżimu Putina! Ludzie! Konfederaci mają rację! Już samo to, że trzeba pojechać na Dziki Wschód gdzie jest wojna jest bardzo odważne. A na dodatek ceny paliw, stanie w kolejkach, itd. Putin też może nałożyć sankcje na nasze warzywa i mięso. Wariactwo.

  2. Pawel mówi

    Sabotażysta na usługach wall street

  3. Maksymilian mówi

    Mateusz Morawiecki powinien nadzorować pracę rządu, zajmować się ustawami i gospodarką w obliczu nadchodzącego kryzysu. A czym on się obecnie zajmuje? Głównie mówkami o sankcjach i o tym, że Putin to zły człowiek. Czy chce być znany że swoich filipik (a raczej putinik) jak Grek Demostenes, który był przeciwnikiem macedońskiej dominacji w greckim świecie? Czy tyrady Morawieckiego ktoś kiedyś wyda w formie książki? Wątpię i nie tym powinien obecnie zajmować się premier, bo od tego mamy prezydenta Andrzeja Dudę i ministra spraw zagranicznych Zbigniewa Raua. Popisy krasomówcze Morawieckiego nie przyniosą nic dobrego ani Ukrainie ani Polsce. Ja wiem, że jest w nich miłość do Ojczyzny, patriotyzm. Ale też bezlitosny krytyka, przygany i reprymendy. Beck też kiedyś mówił o honorze, a później jak bomby zaczęły spadać na Polskę, to uciekł do Rumunii.

  4. szach mówi

    Dopoki sie nie sciagnie wszystkich to nie mozna zamykac. Pozniej tak a najlepiej drobiazgowo kontrolowac ruskich

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.