Politycy PiS i Fundacja Otwarty Dialog! Andrzej Duda jednym z obrońców oligarchy Abliazowa

Kramek i Kozłowska w Brukseli/ fot. twitter
1 1 908

Fundacja Otwarty Dialog przez wiele lat bezkarnie hulała w Polsce. Dopiero w sierpniu 2018 roku prezes fundacji Ludmiła Kozłowska została wpisana przez polskie służby na  listę Systemu Informacyjnego Schengen (SIS) i oznaczona najwyższym alertem, co oznacza, że nie ma prawa przebywać na terenie UE. Mimo to była goszczona w Bundestagu, a następnie w Parlamencie Europejskim, gdzie przedstawiała się jako represjonowana przez polskie władze obrończyni praw człowieka. W grudniu 2018 roku Kozłowska pojawiła się na przyjęciu w Domu Polski Wschodniej w Belgii, gdzie zrobiła sobie zdjęcie z ambasadorem RP Arturem Orzechowskim i wrzuciła je do Internetu. Czy ambasador nie wiedział, z kim się fotografuje?

W obronie rzekomo represjonowanej szefowej Otwartego Dialogu stanęli politycy i autorytety „opozycji totalnej”. Wobec skandalicznego stosowania umowy Schengen przez władze w Polsce – jako narzędzia do prześladowania cudzoziemców i członków ich rodzin, zwracamy się do wszystkich polityków Unii Europejskiej o stanowczy wyraz solidarności i sprzeciwu wobec tego niesprawiedliwego postępowania. Apelujemy o umożliwienie powrotu Ludmiły Kozłowskiej do jej domu w Unii Europejskiej, najlepiej w formie nadania jej obywatelstwa kraju UE. Pozwoli to jej połączyć się z rodziną w Polsce oraz kontynuować działalność jej fundacji, działającej na rzecz praw człowieka, na terytorium UE bez obawy o kolejną deportacjęnapisano w petycji, pod którą podpisali się m.in. Lech Wałęsa, Michał Boni, Seweryn Blumsztajn, Elżbieta Bieńkowska, Tomasz Lis, Róża Thun, Ryszard Schnepf i Marcin Święcicki.

Pomimo wydalenia Kozłowskiej, Fundacja Otwarty Dialog nadal działa w Polsce, a mąż Kozłowskiej nie usłyszał żadnych zarzutów. O sprawie FOD znowu zrobił się głośno 21.04.2019 roku, gdy „The Times” ujawnił, ze fundacja Kozłowskiej i Kramka to pralnia pieniędzy. Mówi się, że szkockie firmy wyprały ponad 26 milionów funtów, z których część została wykorzystana na sfinansowanie organizacji oskarżonej o współpracę z rosyjskimi agentami bezpieczeństwa w celu szerzenia dezinformacji i destabilizacji krajów przeciwnych reżimowi Władimira Putina. Dowody zebrane przez mołdawski parlament sugerują, że około 1,5 miliona funtów zostało wyprane na kontach firm zarejestrowanych w Glasgow i Edynburgu i trafiło na rachunek bankowy warszawskiej organizacji pozarządowej Fundacja Otwarty Dialog – czytamy w artykule.

Mieszkająca w Polsce dziennikarka z Kazachstanu Balli Marzec wielokrotnie alarmowała, że Fundacja Otwarty Dialog weszła w kontakty z polskimi politykami w kraju i w Parlamencie Europejskim. Wskazywała, że FOD to organizacja stworzona przez kazachskiego oligarchę-gangstera Mukhtara Abliazowa, który zdefraudował ponad 5 mld dolarów z kazachskiego banku BTA Bank, a przedstawia się jako prześladowany opozycjonista. Marzec alarmowała, że FOD ma powiązania z rosyjskimi służbami, które dzięki tej organizacji pozarządowej mają dostęp do polskich polityków. Nikt nie chciał jej słuchać. Sprawę udało się nagłośnić dopiero dzięki Witoldowi Gadowskiemu i telewizji wRealu24. Dlaczego TVP nie była zainteresowana nagłośnieniem informacji podawanych przez Balli Marzec? Może dlatego, że FOD dotarła nie tylko do polityków PO, ale również do polityków PiS.

W październiku 2014 roku eurodeputowani PiS, w tym ówczesny europoseł Andrzej Duda, złożyli interpelację w obronie Mukhtara Abliazowa, w której nazywany jest on opozycjonistą i kazachskim dysydentem zagrożonym represjami ze strony władz.  Interpelację opublikował dziś na Twitterze wiceprezes Ruchu Narodowego Krzysztof Bosak. Nie jest to dokument tajny. Znajduje się na stronie internetowej Parlamentu Europejskiego.

Po artykule w „The Times” politycy PiS zażądali od polityków PO, aby ci wytłumaczyli się ze swoich kontaktów z Fundacją Otwarty Dialog. W zaistniałej sytuacji do takich wyjaśnień należy wezwać również polityków PiS, w tym prezydenta RP Andrzeja Dudę.

Źródło informacji: Twitter, The Times

Zobacz też:

Zwykła kradzież czy groźne ostrzeżenie? Atak na studio wRealu24 [WIDEO]

Może ci się spodobać również Więcej od autora

1 komentarz

  1. sten mówi

    ,,sie porobiło sie,, hłe hłe Kazachski opozycjonista dysydent …
    Za każdym razem wystarczy iść za pieniędzmi , tam wszystkich można dopaść.
    Piękny strzał konfederacji prosto na wątrobe PIS- (Partia Interesów Syjonistów)
    Bardzo ciekawie będą wyglądały wieczorne wiadomości TVN dokopie Dobrej Zmianie ? czy morda w kubeł i sza ? No i co reżimowa TVP powie ?

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Ta strona wykrozystuje pliki cookies. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close