„Powrót tęczy” na Plac Zbawiciela to akcja producenta lodów wspierającego LGBT
„Tęcza wraca na Plac Zbawiciela. Tym razem niezniszczalna. Tak jak miłość” – piszą tajemniczo organizatorzy wydarzenia, na którym oficjalnie powitamy z powrotem symbol ruchu LGBT. O szczegółach sprawy dowiemy się już 7 czerwca” – informował wczoraj portal warszawa.naszemiasto.pl.
Podając tę informację zastanawialiśmy się, czy naprawdę chodzi o ponowne ustawienie tęczy przed kościołem Najświętszego Zbawiciela, czy też jest to prowokacja obliczona na wywołanie szumu medialnego. Okazuje się, ze nasze wątpliwości były uzasadnione. Jak dziś donosi Wirtualna Polska, „powrót tęczy” to kampania reklamowa. „Głównym sponsorem akcji jest amerykański producent lodów Ben & Jerry’s. Można więc przypuszczać, że szykuje nam się raczej happening, mający wypromować konkretną firmę” – czytamy na wp.pl.
Projekt ma przypominać pokaz fontann, a kolorowa tęcza pojawi się wyłącznie jako grafika (hologram) wyświetlona na tle tryskającej wody. Przedstawiciele miejskiego ratusza nie chcą zdradzać szczegółów. – Mogę tylko potwierdzić, że do miasta zwrócono się z prośbą o zgodę na zajęcie części terenu przez trzy dni – mówi Wirtualnej Polsce Bartosz Milczarczyk, rzecznik Urzędu m.st. Warszawy.
– Potwierdzam, że „Tęcza” jako instalacja autorstwa Julity Wójcik na pewno nie pojawi się w najbliższych dniach na placu Zbawiciela – potwierdza Agnieszka Tiutiunik z Centrum Sztuki Współczesnej w rozmowie z Wirtualną Polską.
„Ben & Jerry’s ma długą historię angażowania się na rzecz sprawiedliwości społecznej, w tym praw społeczności LGBTQI i równości małżeńskiej. Zaangażowanie to opiera się na podstawowych wartościach naszej firmy, które obejmują głęboki szacunek dla wszystkich ludzi i niezachwiane przekonanie, że każdy zasługuje na pełne i równe prawa obywatelskie. W Polsce, 52% społeczeństwa popiera związki partnerskie, a 39% deklaruje poparcie dla równości małżeńskiej. Teraz nadszedł czas, aby bronić sprawiedliwych i równych praw dla wszystkich, dając naszym politykom do świadomości, że domagamy się równości małżeńskiej” – informuje amerykański producent lodów na swojej stronie.
Nic dziwnego, że firma Ben & Jerry’s postanowiła urządzić prowokację z symbolem LGBT ustawionym przed kościołem. Ta firma wspiera ruch LGBT i popiera homomałżeństwa. Oto lista ich akcji:
1996: Nasza Fundacja przyznała granty organizacjom PFLAG (Rodzice, Przyjaciele i Rodzina Lesbijek i Gejów)
1999: Aktywnie wspieraliśmy przełomowe ustawodawstwo Vermont w zakresie związków cywilnych
2001: Poparliśmy ustawę o niedyskryminacji w zatrudnieniu
2009: Świętowaliśmy małżeństwa homoseksualne w Vermont w najlepszy sposób, jaki znamy – zmieniliśmy smak lodów Chubby Hubby w Hubby Hubby
2010: W naszym sklepie DC Scoop Shop gościliśmy małżeństwo osób tej samej płci – jakie to było słodkie!
2012: Nawiązaliśmy współpracę ze Stonewall, aby wspierać równość małżeństw w Wielkiej Brytanii z honorowym smakiem: Apple-y Ever After
2013: Pozyskaliśmy poparcie dla równości małżeństw w Australii ze smakiem I Dough, I Dough, a w Irlandii z EngageMint Party
2013: Pracowaliśmy z zespołem FUN. oraz Koalicją Sprzymierzeńców, aby podnieść świadomość na temat wyzwań związanych z pełną równością LGBT
2014: Z 30 innymi firmami, podpisaliśmy amicus brief do Sądu Najwyższego w USA, pokazując nasze poparcie dla stworzenia ogólnokrajowego standardu na poziomie państwa dla uznania małżeństw osób tej samej płci
2014: Po raz pierwszy uczestniczyliśmy w paradzie Rainbow Pride w Tokio
2015: Do Sądu Najwyższego dołączyliśmy ponad 340 firm, składając amicus brief
2015: Wsparliśmy kampanię „Powiedzmy tak!” w Irlandii, podróżując po kraju i organizując Yestivals poprzedzające wybitne i historyczne głosowanie 22 maja na rzecz równości małżeństw
2015: 26 czerwca, wraz z wieloma innymi osobami w całym kraju i na świecie, świętowaliśmy decyzję Sądu Najwyższego na temat równości małżeńskiej w USA. Aby uczcić to zwycięstwo, Chocolate Chip Cookie Dough został przemianowany na I Dough, I Dough na okres kilku miesięcy.
Źródło: wp.pl, benjerry.pl
Przeczytaj też:
RODACY KUPUJCIE TE LODY I SPUSZCZAJCIE W KIBLU!!!! NA ZNAK PROTESTU
Zły pomysł. Po co nabijać kasę lodziarzowi. Lepiej omijać szerokim łukiem i dodatkowo robić antyreklamę.
Ta pedalska tęcza to chyba kara Boża, bo w pobliskim Kościele Najświętszego Zbawiciela Komunii Świętej udzielają także – szafarze !