Jestem miłosierny czy tylko udaję? – Drogowskazy (J 20, 19-29)

5

J 20,19-29: Wieczorem w dniu zmartwychwstania, tam gdzie przebywali uczniowie, choć drzwi były zamknięte z obawy przed Żydami, przyszedł Jezus, stanął pośrodku i rzekł do nich: «Pokój wam!» A to powiedziawszy, pokazał im ręce i bok. Uradowali się zatem uczniowie, ujrzawszy Pana.
A Jezus znowu rzekł do nich: «Pokój wam! Jak Ojciec Mnie posłał, tak i Ja was posyłam». Po tych słowach tchnął na nich i powiedział im: «Weźmijcie Ducha Świętego! Którym odpuścicie grzechy, są im odpuszczone, a którym zatrzymacie, są im zatrzymane».  Ale Tomasz, jeden z Dwunastu, zwany Didymos, nie był razem z nimi, kiedy przyszedł Jezus. Inni więc uczniowie mówili do niego: «Widzieliśmy Pana!»
Ale on rzekł do nich: «Jeżeli na rękach Jego nie zobaczę śladu gwoździ i nie włożę palca mego w miejsce gwoździ, i ręki mojej nie włożę w bok Jego, nie uwierzę».  A po ośmiu dniach, kiedy uczniowie Jego byli znowu wewnątrz domu i Tomasz z nimi, Jezus przyszedł, choć drzwi były zamknięte, stanął pośrodku i rzekł: «Pokój wam!» Następnie rzekł do Tomasza: «Podnieś tutaj swój palec i zobacz moje ręce. Podnieś rękę i włóż w mój bok, i nie bądź niedowiarkiem, lecz wierzącym». Tomasz w odpowiedzi rzekł do Niego: «Pan mój i Bóg mój!»
Powiedział mu Jezus: «Uwierzyłeś dlatego, że Mnie ujrzałeś? Błogosławieni, którzy nie widzieli, a uwierzyli».
I wiele innych znaków, których nie zapisano w tej księdze, uczynił Jezus wobec uczniów. Te zaś zapisano, abyście wierzyli, że Jezus jest Mesjaszem, Synem Bożym, i abyście wierząc, mieli życie w imię Jego.

WSZYSTKIE FILMY, W JEDNYM MIEJSCU, BEZ REKLAM – DOSTĘPNE W APLIKACJI WPRAWOTV na smartfony. POBIERZ! Jeśli już to zrobiłeś AKTUALIZUJ i dokonaj subskrypcji (instrukcja w aplikacji).

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Zobacz także:

Mocny apel do władzy i wspomnienia Marii Panek, świadka Rzezi Wołyńskiej! [WIDEO]

Może ci się spodobać również Więcej od autora

% Komentarze

  1. piotr mówi

    SPRAWY BIBLIJNE ZESZYT XX DUCHOWY CHARAKTER EWANGELLI ŚW. JANA KS. FELIKS GRYGLEWICZ 1969r. strona 94. Ewangelia św. Jana opowiada, że po rozmnożeniu chleba i po przejściu przez jezioro Genezaret Chrystus Pan przemawiał do Żydów w synagodze w Kafarnaum, a wczasie tego przemówienia (j 6,26-71) nakazał spożywanie swojego ciała i picie swojej krwi. Przemówienie składa się z kilku części, najpierw jest obrazowe przemówienie o chlebie (w.26-50), nakaz spożywania (w.51-59), a wreszcie opowiadanie o rozmowie Chrystusa Pana z apostołami i uczniami na temat przemówienia i jego treści (w.60-71). Części te są ze sobą ściśle powiązane i stanowią jedną całość. Kontekst 1. w tym przemówieniu jest wiele niezwykłych szczegółów, które szokowały słuchaczy w Kafarnaum i są dziwne dla czytelnika czwartej Ewangelii. Kontekst 2. Spomiędzy szczegółów w tym przemówieniu dziwi czytelnika użycie słowa „trogein” (źreć), które normalnie było określeniem tylko czynności wykonywanej przez zwierzęta, a które tutaj zostało użyte w odniesieniu do tego ciała, które Chrystus Pan ma dać ludziom do jedzenia(w.54.56.) Kontekst 3. Żydzi strzegli się krwi przy spożywaniu pokarmów, dziwią zatem słowa Chrystusa Pana, które picie krwi nakazują, zwłaszcza że są to nakazy wypowiedziane w sposób kategoryczny. kontekst 4. Zamiast słabszego słowa „jeść” (fagein) właśnie tam, gdzie ten obowiązek jest najmocniej podkreślony, autor czwartej Ewangelii postawił słowo „źreć” (trogein), aby nie ulegało wątpliwości, że chodzi o prawdziwe jedzenie realnego ciała Chrystusa Pana.

  2. Dawid mówi

    Trudno być miłosiernym w stosunku do swoich oprawców.

    1. karol mówi

      „zwłaszcza katolików”

  3. Marek mówi

    Czy może być mowa o mołosierdziu bez poświęcenia?

    1. Jacek Międlar mówi

      Ciekawe pytanie :)! Co ma Pan na myśli pisząc o poświęceniu?

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.