Senatorowie przeciw „pralni mózgów” w radiu i telewizji. Może być o wiele mniej reklam! [WIDEO]
W lutym br. Senacka Komisja Praw Człowieka, Praworządności i Petycji odroczyła rozpatrzenie sprawy do czasu uzyskania stosownych opinii. Jak można było się spodziewać, opinie były negatywne. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wskazała na przepisy unijne (PRZECZYTAJ PISMO – KLIK), które dopuszczają 12-minutowe reklamy w ciągu godziny, zaś Telewizja Publiczna domagała się odrzucenie wniosku i wskazywała na wymiar finansowy, czyli spadek dochodów (PRZECZYTAJ PISMO – KLIK).
Na szczęście senatorzy Michał Seferyński (PIS), Aleksander Pociej (PO) opowiedzieli się za kontynuowaniem prac nad petycją, argumentując to faktem albowiem następuje inwazja reklamowa i należy ograniczyć czas, choć może powinno być więcej niż 4 minuty. Podobnie senator Zbigniew Cichoń (PIS), który uznał że 4 minut to przesada, ale 6 minut byłoby zasadne. Za wnioskiem senatora Seferyńskiego o kontynuacji prac głosowało 3 osoby, 2 były przeciw, a 2 wstrzymały się od głosu. Oznacza to, że petycja nie została odrzucona i istnieje realna szansa, że w niedalekiej przyszłości bloki reklamowe w radiu i telewizji znacząco zostaną skrócone.
To krok we właściwym kierunku, ale to dopiero początek drogi – ocenia prezes Stowarzyszenia Interesu Społecznego WIECZYSTE dr Daniel Alain Korona i dodaje, że lobby reklamowe, radiowo-telewizyjne, tak łatwo jednak się nie podda. Nie spodziewamy się, że nastąpi ograniczenie do czterech minut godzinowo, ale każda minuta mniej reklam w stosunku do stanu obecnego to zysk dla telewidzów i słuchaczy.
Źródło: sanet.gov.pl, serwis21
Dobre, reklam się uczepili, wystarczy wiadomości czy panoramę obejrzeć i już człowiek ma wrażenie, ze lepiej już być nie może. Stan euforii , szał radości większy niż po LSD
No dobrze, ale czemu akurat 6 minut jest dobre? A może 5 minut albo 6 I pół albo jeszcze inaczej? A ja myślę że reklama w publicznej TV to jest takie dzwonienie diabła ogonem w kościele. Skoro panstwo jest na tyle „bogate” że sobie odpuszcza np Kopalnię, którą chce zbyć za śmieszny miliard złotych zamiast conamniej za miliard euro, zamiast uruchomić wydobycie tak żeby aż furczało i zarabiać (podatki), może mniej, ale przez lata, bez zarzutu że PiS sprzedaje już nie narodowe srebra ale złoto… Ale chyba Kaczyński nam się zestarzał albo zapomniał czym jest patriotyzm? Albo to już nie Kaczynski rządzi, ale jakieś lobby albo żydłaki?
Bredzisz synku, chyba ci słońce na głowę długo świeciło. Co ma piernik do wiatraka? Co ma kopalnia węgla do reklamy w radiu? Pewnienteż się zestarzałeś Varan. Lepiej byłoby Baran.
Jak czytam te durne komentarze , to jestem za jak najszybszym ograniczeniem długości nadawania tych durnych reklam . Coraz więcej półanalfabetów .