Senatorowie przeciw „pralni mózgów” w radiu i telewizji. Może być o wiele mniej reklam! [WIDEO]

Fot. pixabay.com
4
5 kwietnia senatorowie senackiej Komisji Praw Człowieka, Praworządności i Petycji w większości opowiedzieli się za petycją o skrócenie reklam i telesprzedaży w radiu i telewizji z 12 do 4 minut w ciągu godziny zegarowej. To bardzo dobra wiadomość, gdyż w obecnym kształcie bloki reklamowe totalnie zdominowały telewizję i robią ludziom „wodę z mózgu”.
W ubiegłym roku Stowarzyszenie Interesu Społecznego WIECZYSTE wniosło do Senatu petycję o podjęcie inicjatywy ustawodawczej ws. ograniczenia reklamy w radiu i telewizji do 4 minut w ciągu godziny zamiast dotychczasowych 12 minut. W efekcie widzowie i słuchacze są bombardowani przekazami o charakterze reklamowym, nierzadko kilka razy w ciągu tej samej godziny. Nie jest to już klasyczna informacja handlowa, ale swoiste „pranie mózgu”, zwłaszcza jeżeli uwzględnimy, iż większość reklam jest kierowana do ludzi młodych, młodzieży, a nawet dzieci. Spowodowane jest to łatwością sugestii. Im ktoś młodszy, tym mu łatwiej wyperswadować, co jest dla niego najlepsze. Każdy specjalista od marketingu i reklamy wie, że odpowiednio dobrane grono odbiorców połączone z dogodnym czasem emisji i ciekawym pomysłem to 3/4 sukcesu – napisano w petycji. PETYCJA (KLIK)
 

W lutym br. Senacka Komisja Praw Człowieka, Praworządności i Petycji odroczyła rozpatrzenie sprawy do czasu uzyskania stosownych opinii. Jak można było się spodziewać, opinie były negatywne. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wskazała na przepisy unijne (PRZECZYTAJ PISMO – KLIK), które dopuszczają 12-minutowe reklamy w ciągu godziny, zaś Telewizja Publiczna domagała się odrzucenie wniosku i wskazywała na wymiar finansowy, czyli spadek dochodów (PRZECZYTAJ PISMO – KLIK).

Na szczęście senatorzy Michał Seferyński (PIS), Aleksander Pociej (PO) opowiedzieli się za kontynuowaniem prac nad petycją, argumentując to faktem albowiem następuje inwazja reklamowa i należy ograniczyć czas, choć może powinno być więcej niż 4 minuty. Podobnie senator Zbigniew Cichoń (PIS), który uznał że 4 minut to przesada, ale 6 minut byłoby zasadne. Za wnioskiem senatora Seferyńskiego o kontynuacji prac głosowało 3 osoby, 2 były przeciw, a 2 wstrzymały się od głosu. Oznacza to, że petycja nie została odrzucona i istnieje realna szansa, że w niedalekiej przyszłości bloki reklamowe w radiu i telewizji znacząco zostaną skrócone.

Postaw mi kawę na buycoffee.to

To krok we właściwym kierunku, ale to dopiero początek drogi – ocenia prezes Stowarzyszenia Interesu Społecznego WIECZYSTE dr Daniel Alain Korona i dodaje, że lobby reklamowe, radiowo-telewizyjne, tak łatwo jednak się nie podda. Nie spodziewamy się, że nastąpi ograniczenie do czterech minut godzinowo, ale każda minuta mniej reklam w stosunku do stanu obecnego to zysk dla telewidzów i słuchaczy.

Źródło: sanet.gov.pl, serwis21

 

Może ci się spodobać również Więcej od autora

% Komentarze

  1. Ayax mówi

    Dobre, reklam się uczepili, wystarczy wiadomości czy panoramę obejrzeć i już człowiek ma wrażenie, ze lepiej już być nie może. Stan euforii , szał radości większy niż po LSD

  2. Varan mówi

    No dobrze, ale czemu akurat 6 minut jest dobre? A może 5 minut albo 6 I pół albo jeszcze inaczej? A ja myślę że reklama w publicznej TV to jest takie dzwonienie diabła ogonem w kościele. Skoro panstwo jest na tyle „bogate” że sobie odpuszcza np Kopalnię, którą chce zbyć za śmieszny miliard złotych zamiast conamniej za miliard euro, zamiast uruchomić wydobycie tak żeby aż furczało i zarabiać (podatki), może mniej, ale przez lata, bez zarzutu że PiS sprzedaje już nie narodowe srebra ale złoto… Ale chyba Kaczyński nam się zestarzał albo zapomniał czym jest patriotyzm? Albo to już nie Kaczynski rządzi, ale jakieś lobby albo żydłaki?

    1. Arek mówi

      Bredzisz synku, chyba ci słońce na głowę długo świeciło. Co ma piernik do wiatraka? Co ma kopalnia węgla do reklamy w radiu? Pewnienteż się zestarzałeś Varan. Lepiej byłoby Baran.

  3. rob mówi

    Jak czytam te durne komentarze , to jestem za jak najszybszym ograniczeniem długości nadawania tych durnych reklam . Coraz więcej półanalfabetów .

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.