Biblia objaśniana obrazami mistrzów malarstwa – album ukazujący nierozerwalność katolicyzmu i kultury zachodu
Cywilizacja zachodu ufundowana na katolicyzmie, jest niekwestionowanym liderem rozwoju nauki, kultury i praw obywatelskich. Wszystkie te zachodnie zdobycze nierozerwalnie są związane z nauczaniem i działalnością Kościoła katolickiego. Katolicyzm w dziejach zachodu był siłą twórczą, programem operacyjnym dzięki któremu kreatywność ludzi zachodu nie została zmarnowana i przyniosła wspaniałe efekty. Każdorazowe odejście od katolicyzmu prowadziło na zachodzie do niewyobrażalnych cierpień milionów.
Lewica jako siła destruktywna, dążąca do zniszczenia zachodu i jego osiągnięć, by skutecznie siać zniszczenie wszelkimi metodami zwalcza Kościół katolicki i jego nauczanie. Lewicowa agresja i destrukcja przejawia się między innymi w laicyzacji, w wykorzenianiu ludzi zachodu z tożsamości katolickiej (ta działalność ma miejsce od czasów pierwszych herezji, przez protestantyzm, rewolucje seksualną, komunizm, nazizm, aż do współczesnej nowej lewicy). Dla lewicy jednostka wykorzeniona z wiary jest ideałem, gdyż dzięki temu taką rozbitą i deformowaną jednostkę lewica może skutecznie zniewalać.
Jednym z wyrazów lewicowego okaleczenia, lewicowej laicyzacji, jest wykorzenienie ludzi zachodu z kontekstu kulturowego katolicyzmu. Tak wykorzenieni ludzie, pozbawieni elementarnej wiedzy o treściach nauczania katolickiego, w tym o tym kim były osoby opisane w Piśmie Świętym, stały się kulturowymi analfabetami, których ograbiono z możliwości pełnego korzystania z kultury zachodu (non stop odwołującej się do treści biblijnych).
Formą indywidualnej walki z destruktywną działalnością lewicy jest osobista edukacja ustawcza, przywracająca wiedzę o treściach kultury zachodu, w której niewątpliwie może pomóc, wydany przez wydawnictwo Jedność album „Biblia objaśniana obrazami mistrzów malarstwa”.
Jak informuje wydawca „album ten to szczególna odyseja w czasie i przestrzeni. Zaprezentowano w nim pięćdziesiąt scen biblijnych, tworzących razem pewną całościową wizję przebogatej tematyki świętej Księgi. Przy czym dokonano również selekcji w obszernym materiale ikonograficznym, wybierając ilustrujące owe sceny wybitne dzieła sztuki religijnej różnych autorów, tworzących od średniowiecza po czasy nam współczesne. Do rąk czytelników trafia zatem niecodzienna publikacja będąca kompilacją arcydzieł malarstwa i ukazująca oczami mistrzów ich recepcję dyskursu biblijnego – wierną, choć w miarę upływu lat i zmieniających się stylów zawsze nową”.
Według wydawcy „w interpretacji obrazów, poprzedzonych stosownym fragmentem Biblii, pomaga profesjonalny komentarz Gérarda Denizeau, który dzieli się swoimi refleksjami dotyczącymi zarówno ogólnej percepcji dzieła, jak i symboliki jego detali. Album uzupełniają słownik wybranych terminów, indeksy osób i miejsc biblijnych oraz malarzy, a ponadto tabele chronologiczne, które lokując obrazy w określonej cezurze czasowej, wpisują się w założony przez autora aspekt poznawczy i dydaktyczny tego opracowania”.
Autor publikacji Gérard Denizeau to francuski „historyk sztuki, muzykolog, pisarz i poeta, badacz relacji interdyscyplinarnych w sztuce. Prowadzi wykłady na Sorbonie i Des Moines University, a także w Paryskim Konserwatorium Muzycznym. Jest autorem licznych publikacji, w tym studiów ukazujących powiązania między obrazem a dźwiękiem w doświadczeniu artystycznym. Nagrał wiele audycji dla popularnej stacji radiowej France-Culture. Dużą część swej twórczości poświęcił tematyce kulturowego dziedzictwa Francji i świata”.
Przeczytaj także:
W księgarniach horror Marcina Wolskiego o antychryście, który został papieżem
Przez lata to Pan żył w ubóstwie intelektualnym, ilość truizmów, banałów, opinii wyjątkowo płytkich zasmuca i każe zapytać porażką jakiej jest Pan szkoły, jakiego umysłu.