Chasydzi sprzedawali alkohol bez koncesji? Kolejna odsłona żydowsko-żydowskiej wojny o synagogę w Krakowie

Żydzi przed zamkniętą synagogą Ajzyka/ fot. screen
4

Żydowsko-żydowska awantura o synagogę Ajzyka w Krakowie zaostrza się. Po wyrzuceniu z synagogi Żydów z Chabad Lubawicz przez Żydów z krakowskiej Gminy Wyznaniowej Żydowskiej obie strony wytaczają coraz cięższe działa i ostrzeliwują się bez pardonu. Teraz na tapecie mamy zarzut bezprawnego korzystania z budynku, podejrzenie o defraudację środków ze zbiórki publicznej oraz nielegalną sprzedaż alkoholu na terenie synagogi. Takie rewelacje ujawnił w rozmowie z tvp.info Tomasz Małodobry, były dyrektor Muzeum Pamięci Żydowskiej „I remember” na krakowskim Kazimierzu.

Fundacja Chabad Lubawicz bezpodstawnie korzystała z synagogi od ponad roku. Mieli bardzo dużo czasu, by się przygotować do wyprowadzki – wyjaśnia Małodobry. Twierdzi, że wynajmująca lokale na terenie synagogi Fundacja Chabad Lubawicz zadłużyła się na 300 tys. zł. Zdaniem Małodobrego formułowane przez to środowisko twierdzenie, że nie posiada środków na spłatę, „każe zapytać, na co poszły środki z prowadzonej na ten cel zbiórki oraz z samej prowadzonej działalności gospodarczej”.

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jestem bardzo ciekaw, czy Fundacja posiadała koncesję na sprzedaż alkoholu, którą prowadziła na terenie synagogi – pyta Małodobry. Wyjaśnia, że w budynku znajduje się restauracja i szereg innych obiektów, takich jak sklep koszerny i biblioteka. A sam stan synagogi jest zły: wybite okna i uszkodzone ściany.

Co w tej sprawie ma do powiedzenia Chabad Lubawicz? Zarząd Fundacji wydał oświadczenie, w którym twierdzi, że nadal jest najemcą budynku i że wynika to z postanowień umowy zawartej w 2008 roku na 10 lat. Jak to możliwe? Oto wyjaśnienie Fundacji: Zgodnie z postanowieniem umowy najmu została ona zawarta na 10 lat, jednak na pół roku przed upływem okresu obowiązywania umowy, strony podejmą rokowania mające na celu jej przedłużenie na dalszy dziesięcioletni okres, z tym iż w przypadku braku zastrzeżeń ze strony wynajmującego do najemcy związanych z realizacją tej umowy, poczytuje się iż wynajmujący złożył najemcy ofertę przedłużenia okresu obowiązywania umowy na dalsze 10 lat. Fundacja i Gmina faktycznie podjęły negocjacje, o których mowa w postanowieniu umownym. Sporna między stronami była wysokość czynszu. W toku prowadzonych rozmów Gmina nie zgłosiła natomiast zastrzeżeń do Fundacji, które związane byłyby z samą realizacją umowy z dnia 16 kwietnia 2008 r. W szczególności Gmina nie wyrażała zastrzeżeń, które dotyczyłyby realizacji obowiązków najemcy, które uregulowano w umowie. Wobec braku zgłoszenia zastrzeżeń co do realizacji umowy z dnia 16 kwietnia 2008 r. oraz braku zawarcia nowej umowy, która zastąpiłaby dotychczasową, Fundacja uznaje, zgodnie z przywołanym postanowieniem umowy, że doszło do złożenia jej oferty przedłużenia obowiązywania umowy na kolejne 10 lat, którą Fundacja Chabad Lubawich przyjęła. (…)Posiadanie pozostaje pod ochroną prawa i nie jest dopuszczalne samowolne naruszanie tego stanu. Jedynie prawomocny wyrok Sądu mógłby pozbawić Fundację posiadania. Taki wyrok jednak nie został wydany. Pełna treść oświadczenia TUTAJ.

Fundacja Chabad Lubawicz, której pełnomocnikiem jest Roman Giertych, informuje też, że wystąpi na drogę sądową przeciw krakowskiej Gminie Wyznaniowej Żydowskiej, oraz że zawiadomiła policję o uzasadnionym podejrzeniu popełnienia przestępstwa w związku z zablokowaniem jej dostępu do najmowanych lokali.

Jak widzicie, w tej żydowsko-żydowskiej wojnie jeńców raczej nikt brał nie będzie. Warto zobaczyć, jak na sprawę zapatruje się naczelny rabin Polski Michael Schudrich? W końcu to pod jego „jurysdykcją” Żydzi wyrzucają Żydów z synagogi.

Rabin Schudrich opublikował oświadczenie w formie listu otwartego do przewodniczącego krakowskiej Gminy, Tadeusza Jakubowicza. Oto jego treść:

Drogi Tadeuszu, znamy się od dekad. Obaj wiemy, że zadaniem społeczności żydowskiej jest ochrona, wzmacnianie i pogłębianie życia żydowskiego. Jest to podstawowa odpowiedzialność każdej społeczności żydowskiej, jej fundamentalna wartość. Mamy sytuację w Krakowie, w której gmina stała się spadkobiercą żydowskiej własności komunalnej, a zatem jest odpowiedzialna i zobowiązana do korzystania z tych dóbr w celu urozmaicania i umacniania żydowskiego życia, a nie traktowania ich jako źródła maksymalnego zysku.

Synagoga Izaaka to jedyne miejsce w Krakowie ze stałym, codziennym minjanem. To jedyne miejsce w Krakowie, do którego Żydzi mogą przychodzić każdego dnia, aby studiować Torę i Jidiszkajt. Działania rabina Gurarego i rabina Baumola są pełne nauki Tory i wartości żydowskich. Dzięki nim i wielu innym, Synagoga Izaaka wypełnia odpowiedzialność naszej społeczności żydowskiej w Krakowie. Powinno być to wspierane. Zamiast tego odcięto prąd, a następnie odcięto wodę. A dziś rano uzbrojeni, zamaskowani strażnicy zostali wysłani, aby uniemożliwić Żydom uczęszczanie na poranny minjan. Bez względu na charakter sporu, wzywam Gminę do wypełnienia najbardziej elementarnej odpowiedzialności każdej społeczności żydowskiej – otwarcia drzwi synagogi i umożliwienia Żydom modlitwy do Boga. Zgodnie z nauka tego-tygodniowej parszy Korach, która mówi, że musimy się zawsze wspierać, a nie działać przeciwko sobie.

Jestem bardzo ciekawa, jak to się skończy. Awantura jest poważna, bo przecież idzie o kasę i to o grubą kasę. A już najlepsze są te wybite okna w synagodze, które jakoś nie przeszkadzają Chabad Lubawicz. Gdy psychicznie chory Polak wybił szybę w synagodze w Gdańsku, było „aj waj” na cały świat i wrzask o polskim antysemityzmie. Teraz wybite okna nie mają żadnego znaczenia, bo „zgodnie z nauką tego-tygodniowej parszy Korach, która mówi, że musimy się zawsze wspierać, a nie działać przeciwko sobie”. Cyrk!

Źródło informacji i cytatów: tvp.info, jewish.pl

Przeczytaj też:

Katarzyna TS: Szokujące wytyczne do walki z antysemityzmem. Promocja judaizmu, przypisy do Biblii i zakaz stanowisk dla „antysemitów”

 

Może ci się spodobać również Więcej od autora

% Komentarze

  1. Robert B. mówi

    Mój pierwszy odruch Pawłowa, jak widzę pejsatych: Łooooniii thiiileeee szecieeeehpieeeeliiii…. Jak można o nich pisać inaczej, niż Łooooniii thiiileeee szecieeeehpieeeeliiii?

    1. Tomek mówi

      Odruch Pawłowa to bardzo dobre określenie, Robercie, bo oznacza bezmyślny odruch, wytresowany, niczym to ślinienie się u psa. Tak więc, jak tylko gdzieś cokolwiek skojarzy ci się z Żydem, nie myślisz, tylko ślinisz się jak ten pies i seplenisz to swoje „tyyyle pszeciechpieli”.

  2. Jacek Wójcikiewicz mówi

    Zdecydowanie wole ortodoksów niż Chabad Lubawich.To paskudna sekta satanistyczna.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.